Młodzi i single przede wszystkim

Młodzi i single przede wszystkim

Biura podróży, jak każda inna wielka kapitałowa spółka, muszą bardzo mocno troszczyć się nie tylko o wizerunek, ale przede wszystkim o klientów, bo to oni ostatecznie decydują o trwaniu lub upadku marki. A w ostatnim czasie na rynku biur turystycznych wiele zbankrutowało, wiele musiało przejść bolesną restrukturyzację, zwolnić pracowników, sprzedać dużą część majątków. Konieczne stało się więc zredefiniowanie swojego podejścia do rynku. I tak jak kiedyś celowano wycieczkami last minute przede wszystkim w nieco zamożniejsze grupy społeczne, adresowano swoje oferty do młodych małżeństw i ludzi w średnim wieku, zatrudnionych w większych miastach. Rodzinne wycieczki do Portugalii czy Egiptu w takich miejscach były wyjątkowo popularne a młode zarabiające rodziny chętnie zabierały pociechy do dobrego hotelu w Hiszpanii czy Grecji na tygodniowy wypoczynek w słońcu. Dzisiaj coraz częściej biura podróży przygotowują ofertę dla singli, ponieważ widać demograficznie nawet wzrost znaczenia właśnie samotnych ludzi dla gospodarki. Kiedyś wyjazd do Hiszpanii czy wczasy w Portugalii w pojedynkę wydawały się szalonym pomysłem. Ale od kiedy ludzie tacy zapragnęli mieć coś dla siebie, hotele i biura podróży prześcigają się w tworzeniu idealnych ofert właśnie dla singli i ludzi najmłodszych, którzy często wyjeżdżają zabawić się nie z bliską rodziną, ale nieco dalszymi znajomymi.