Odpowiedzialność biura podróży

Odpowiedzialność biura podróży

Biura podróży oferują zorganizowane wycieczki turystyczne w różne części Polski oraz w różnorodne części świata. Ich propozycje zawierają wszelkie aspekty pobytu danej osoby, czy rodziny w konkretnej, wybranej lokalizacji. Przedstawiciele biura muszą zapewnić nam wybrane miejsca noclegowe, zgodne z prezentacją katalogową oraz właściwe formy wyżywienia, jakie wybraliśmy. Ponadto, każde biuro odpowiada za zapewnienie transportu do konkretnego miejsca pobytu. Za wszelkie nieprawidłowości związane z danym wyjazdem odpowiada również wybrane biuro turystyczne. Na miejscu znajduje się rezydent danej instytucji turystycznej, którego zadaniem jest wyjaśnianie oraz reagowanie w przypadku powstania jakichkolwiek nieporozumień, czy zaburzeń naszego pobytu. Każda umowa wyjazdowa, jaką zawieramy decydując się na wybraną wycieczkę związana jest z odpowiedzialnością organizatora za odpowiednie warunki pobytowe swoich klientów. Warto zatem szczegółowo opisać każdy element wyjazdy tak, aby łatwo można było wykorzystać dany zapis przy dochodzeniu swoich kosztów. Jest bowiem tak, że możemy żądać zwrotu poniesionych kosztów wyjazdu lub żądać odszkodowania za wszelkie nieprawidłowości zakresu wyjazdy z wybranym pakietem podróży. Na zgłaszanie jakichkolwiek reklamacji posiadamy ograniczony czas więc warto zapoznać się z treścią umowy, żeby nie stracić takiej szansy odzyskania kwoty wpłaconej na poczet biura.