Opieka biura podróży

Opieka biura podróży

Każde działające biuro podróży na rynku zobowiązane jest do zapewnienia odpowiedniej opieki organizatorskiej podczas wszystkich turnusów pobytowych na danym terenie. Oznacza to, że niezbędne jest posiadanie na miejscu wykwalifikowanego pracownika turystycznego. Pracujący poza granicami kraju przedstawiciele biur podróży nazywani są rezydentami. To oni zajmują się wszelkimi sprawdzeniami warunków pobytowych oraz organizowaniem dla nas wypoczynku. Do ich obowiązków należy współpraca z hotelami oraz przewoźnikami regionalnymi, ale również zabezpieczenie wejść do różnorodnych placówek i miejsc wycieczek i atrakcji turystycznych. Nie tylko zatem podczas pobytu gości rezydenci muszą wykazywać większe zaangażowanie. Większość procesu przygotowań turystycznych pozostaje w ich gestii oraz podlega ich jurysdykcji. Sam pobyt poszczególnych turystów to również czas wytężonej pracy danego rezydenta biur podróży. Musi on być podczas zakwaterowywania gości tak, żeby dopilnować wszelkich formalności oraz warunków realizacji pobytu przez wybraną jednostkę hotelową. Na samym początku podróży omawiane są również z rezydentem wszelkie ewentualne wyjazdy dodatkowe oraz organizowane wycieczki. Możemy zapisać się na listę konkretnych atrakcji, oczywiście pozostających poza ogólnym pakietem usług. Rezydent zawsze musi być obecny w momencie wystąpienia jakichkolwiek zdarzeń losowych lub nieprzewidzianych okoliczności, dlatego numer telefonu przedstawiciela powinniśmy mieć zawsze pod ręką.