Zadanie dobrego konsultanta

Każdy klient ma bardzo określone potrzeby i nawet jeśli sam nie wie, czego dokładnie chce od fryzjera czy finansisty, to z pewnością jednak czegoś od niego potrzebuje a zadaniem dobrego fryzjera czy konsultanta w bankowej placówce jest odkrycie tego zapotrzebowania i nakierowanie go na konkretne oferty. A więc kluczowe dla obsługi klienta takiego miejsca jak biur podróży czy bank powinno być przede wszystkim wielkie doświadczenie w słuchaniu i czytaniu werbalnych oraz niewerbalnych komunikatów drugiego człowieka. Do tego oczywiście firmy oferujące taki produkt jak wycieczki last minute muszą mieć pracowników idealnie znających oferowany towar. Klient mający wydać swoje ostatnie oszczędności na wycieczkę do Egiptu czy Hiszpanii podejmie ostatecznie taką decyzję i złoży swój podpis pod sporządzoną umową tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie całkowicie przekonany co do najmniejszych nawet szczegółów swojego pobytu. Portugalia czy Kuba brzmią egzotycznie, ale sama nazwa kraju nie zapewnia niesamowitych wrażeń. Dlatego w procesie przekonywania klienta do kupna wycieczki nie może brać udziału tylko argument cenowy, jak przy ofertach last minute, ale przede wszystkim zapewnienie o niesamowitym standardzie wypoczynku i organizacji na miejscu. Wszystko to pozostaje natomiast w rękach konsultanta.