Zmiany na rynku turystycznym

Zmiany na rynku turystycznym

Biura podróży muszą dzisiaj robić dosłownie wszystko, aby przyciągnąć nowoczesnych klientów. Koniunktura jeszcze kilka lat temu była na tyle dobra, że nie brakowało różnych ofert a liczba firm walczących o klienta na rynku turystycznym sprawiała, że trzeba było nie tylko obniżać ceny i oferować wycieczki last minute, ale także mocno dbać o jakość swojego produktu także w trakcie podróży i na miejscu. A zatem umywanie rąk w przypadku złego przewoźnika, skandalicznych linii lotniczych czy fatalnego hotelu na miejscu w Hiszpanii czy Portugalii nie opłacało się absolutnie. Wręcz przeciwnie, od kiedy klienci biur podróży oraz samodzielni turyści otrzymali możliwość korzystania z tak nowoczesnego medium, jakim jest Internet, słabi przewoźnicy i beznadziejnie działające kurorty w Egipcie, Grecji czy gdziekolwiek indziej natychmiast otrzymują negatywne oceny z całego świata. Niejedna marka całkowicie upadła już właśnie na fali wielkich protestów i konsumenckiego niezadowolenia. Dzisiaj firmy oferujące wycieczki last minute nie mogą bazować wyłącznie na tym, że niską ceną zwabią klientów. Wycieczki stały się towarem na tyle luksusowym, że każdy chętny do urlopu w Portugalii czy Hiszpanii gotów jest zapłacić odrobinę więcej za pewność, że wszystko będzie na miejscu na absolutnie najwyższym poziomie.